Tage det høje terræn med kvalitet PR

Kvalitet pr gør noget positivt for erhvervslivet, non-profit og foreningen ledere om den opførsel af de vigtigste eksterne “offentligheder”, de fleste påvirker deres operationer. Med andre ord, ændrer det enkelte opfattelse fører til ændret adfærd blandt deres virkelig vigtigt publikum.
Dermed hjælper PR overtale de vigtigste eksterne målgrupper ledere måde at tænke, at hjælpe flytte dem til at træffe foranstaltninger, der giver mulighed for ledelsesmæssig succes.
Alternativet til kvalitet PR antyder dette spørgsmål for ledere: er du bare på udkig efter omtale, eller vil du pr, der virkelig kan ændre i dividual opfattelse og føre til lige så ændrede interessent opførsel, at hjælpe dig med at få dine penge værd?
Hvis det er det høje terræn du har i tankerne, tage et kig på denne PR handling blueprint: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Således, pr kvalitet begynder med disse to realiteter: 1) den ret PR virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd, der hjælper du lykkes, og 2), din pr indsats skal indebære mere end gode tider, brochurer og tryk på udgivelser hvis du virkelig ønsker at få dine penge værd.
Resultater, for eksempel, som medlemskab programmer på fremmarch; udsigterne begynder at arbejde med dig; kunder at foretage gentagne køb; stærkere relationer med de uddannelsesmæssige, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer, og endda kapital givere eller angive kilder ser din vej
Med passage af tid, kan du godt se rebounds i showroom besøg; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; Fællesskabet service og sponsorering muligheder; forbedret aktivist gruppe forbindelser, og udvidet feedbackkanaler, for ikke at nævne ny tanke-leder og særlige begivenhed kontakter.
Kvalitetsresultater: din PR besætning – agentur eller medarbejdere – skal være forpligtet til at du, som senior project manager, og til din PR blueprint startende med target publikum perception overvågning.
Det er virkelig vigtigt, at din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester i et positivt lys. Så være sikker på, at medarbejderne PR køber denne tilgang. Og vær især forsigtig, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Understrege for dit team at planen for overvågning og indsamling opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste eksterne målgrupper. Spørgsmål langs disse linjer: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Dit budget skal kunne rumme professionel undersøgelse personer til at håndtere perception overvågning faser af dit program, fint. Hvis ikke, altid huske, at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan omsættes til adfærd du ikke finder acceptabelt.
Tid til at etablere dit pr mål, en, der taler til problemer, der dukkede op under din nøgle publikum perception overvågning. Efter al sandsynlighed, vil det kræve opretning ud at farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller gøre noget ved det grimme rygte.
Naturligvis, en PR mål skal en PR-strategi, der viser, hvordan du når dit nye mål. Du har tre muligheder når det kommer til håndtering af perception eller udtalelse udfordringer: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre opfattelsen, eller styrke den. Som altid, en dårlig strategi pick vil smage ligesom vinaigrette på din ristet bagel, så være sikker på den nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du ønsker ikke Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Det er bare plain hårdt arbejde at overbevise et publikum til din måde at tænke, så din PR team skal udvikle nogle meget effektive sprog. Sætninger, at korrigere den oprindelige aberration, og på samme tid, er overbevisende, overbevisende, troværdig og klar og saglig. Du har ikke andet valg, hvis du skal rette en opfattelse af at tiltrække udtalelse til dit synspunkt, fører til de ønskede adfærd.
Tage sig tid til gennemse din endelige udkast til meddelelse om virkning og overtalelsesevne. Først derefter kan du vælge kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære dine ord opmærksom på din målgruppe. Snesevis er tilgængelig fra indlæg, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Mærkeligt, men sandt, at troværdigheden af en besked kan afhænge af, hvordan det er leveret. Så på den chance, der kan være sande, kan du introducere din besked til mindre grupper snarere end at bruge højere profil taktik som pressemeddelelser eller talkshow optrædener.
Nysgerrighed vil lynhurtig anmodninger om en statusrapport, som beder dig og din PR folk til at overveje at vende tilbage til feltet for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Brug af mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session, vil du nu være opmærksom på tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Du kan altid accelerere indsatsen, hvis du føler behov for at flytte ting på en hurtigere klip – Prøv flere kommunikation taktik og øget frekvenser.
Bare der er lederen, der tager det høje terræn med kvalitet PR? Hvorfor, erhvervslivet, non-profit eller association manager hvis pr indsats leverer slags centrale eksterne interessenter adfærdsændring fører direkte til at opnå Institut, division eller subsidiær mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net.
Robert A. Kelly © 2005.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to top